EL WEB DE PROGRAMACIÓ DE VISITES PERMET TAMBÉ CONTACTAR AMB EL CAP

Has de fer una consulta al teu CAP i per telèfon no ho aconsegueixes? Durant aquests dies de la pandèmia del coronavirus els telèfons dels centres d’atenció primària (CAP) reben un gran volum de trucades per demanar informació i atenció sanitària, atès que es recomana no desplaçar-se si no és estrictament necessari. Per gestionar de forma més àgil l’atenció telefònica, s’ha habilitat una eina a través del web de programació de visites, que trobaràs en aquest enllaç, per contactar amb els professionals de referència.

El funcionament és el següent: una vegada s’introdueix el codi d’identificació personal (CIP) de la targeta sanitària, es pot enviar un missatge amb el motiu de la consulta perquè els professionals del CAP contactin amb la persona usuària en la major brevetat possible. El servei està disponible de dilluns a divendres, de 8 a 20 h, i dissabtes i diumenges, de 9 a 17 h.

Aquest recurs s’uneix a les diferent vies de contactar amb el CAP que s’han habilitat per tal de potenciar l’atenció no presencial i que van des del telèfon del centre, al web de programació de visites o a través de La Meva Salut, un espai digital segur que permet a la ciutadania, a través d’una identificació digital, accedir a la seva informació personal de salut, fer consultes i realitzar tràmits electrònics de forma segura i confidencial. Us hi podeu registrar des d’aquest enllaç o per telèfon trucant al 900 053 723 (de dilluns a divendres, de 8 a 20 h).

Des de La Meva Salut s’accedeix a l’eConsulta, una eina que permet a professionals d’atenció primària i ciutadania estar en contacte i enviar-se consultes en qualsevol moment del dia i des de qualsevol dispositiu, amb la possibilitat d’afegir arxius adjunts. La Meva Salut també permet la descàrrega del pla de medicació per anar a buscar els medicaments directament a la farmàcia, consultar analítiques i proves diagnòstiques, o anular i reprogramar visites.

Us recordem que per fer el seguiment dels símptomes podeu descarregar-vos l’aplicació STOP COVID 19 CAT, disponible per a Android i IOS a covid19xat.catsalut.cat. Podeu contactar amb el 061 si teniu una urgència sanitària o sobre el coronavirus, o amb el 112 si es tracta d’una emergència.

Si tens dubtes sobre què fer en cas de tenir tos o febre, visites dels infants, cures, visites de seguiment de tractaments amb anticoagulants, control i seguiment d’embarassades, baixes, atenció urgent i altres qüestions consulta aquest document que planteja diferents situacions relacionades amb la visita a un centre sanitari.

Per a més informacions, consulta el web del canal salut.