31/07/2025 – CRÒNICA DEL PLE: EL PLE DE JULIOL CONSOLIDA AVENÇOS EN GESTIÓ ECONÒMICA, OBRES I SERVEIS PÚBLICS

Un ple marcat per l’impuls normatiu, la planificació de projectes estratègics i l’avanç en transparència i gestió municipal
L’Ajuntament de Camarles va celebrar el 31 de juliol de 2025 el seu Ple ordinari, presidit per l’alcaldessa en funcions, Maria Goretti Tortajada Bové, i amb l’assistència dels regidors dels diferents grups municipals. La sessió, que es va desenvolupar entre les 14.00 i les 14.55 h al Saló de Plens, va incloure l’aprovació de punts d’alt impacte per al funcionament municipal i per al desenvolupament de projectes estratègics del municipi.
Aprovació de l’acta anterior i dació de comptes dels decrets
El Ple va donar llum verda per unanimitat a l’acta de la sessió anterior. Tot seguit, es va presentar la dació de comptes de 160 decrets, corresponents als números 102 a 261 de 2025, abastant àrees com Secretaria, Alcaldia, Intervenció, Protecció de Dades, Serveis al Territori i altres.
També es va donar compte del Decret 166/2025, relatiu a la substitució de l’Alcalde per absència, delegant funcions en la 1a tinent d’alcalde.
Aprovació del Reglament de l’Oficina de Supervisió de Projectes
Un dels punts principals va ser l’aprovació inicial del Reglament regulador de l’Oficina de Supervisió de Projectes, un nou òrgan intern destinat a garantir el compliment legal i tècnic dels projectes d’obres municipals superiors als 500.000 €.
Segons el Secretari Interventor, l’OSP permetrà:
  • agilitzar la tramitació de projectes,
  • dotar de més autonomia tècnica l’Ajuntament,
  • garantir els requisits legals abans de licitar grans obres.
Tots els grups municipals —ERC-AM, Junts per Camarles i Lligallos i CP— hi van donar suport, alguns tot demanant més participació o transparència futura. L’acord va ser aprovat per unanimitat.
Convalidació del conveni entre el COPATE i l’Ajuntament
El Ple va convalidar l’acord de la Junta de Govern Local per a la signatura d’un conveni de col·laboració amb el COPATE per a la instal·lació d’un punt de recàrrega de vehicles elèctrics dins el projecte “Smart Rural Ebreterritori – Electromobilitat”.
El regidor Martí Viudez va explicar que:
  • el punt disposarà de dues càrregues independents,
  • s’ubicarà “una mica més amunt de la parada d’autobusos”,
  • s’ha sol·licitat un segon punt per als Lligallos.
La votació va resultar en 6 vots a favor (CP i ERC-AM) i 3 abstencions (CM).
Aprovació de les Festes Locals de 2026
El Ple va aprovar per unanimitat les dues festes locals per a l’any 2026:
  • 25 de juliol (Sant Jaume, patró del municipi)
  • 7 de desembre (Segregació de Camarles)
Informes d’Alcaldia: economia, projectes i gestió de personal
El regidor Sergi Curto va informar dels principals àmbits de gestió:
1. Situació econòmica
  • S’ha reduït el període mitjà de pagament de 424 a 343 dies en quatre mesos.
  • L’objectiu és continuar la reducció fins a situar-se en els paràmetres legals.
2. Projectes i obres municipals
  • Reforma de l’Ajuntament, Arxiu i locals comercials: projecte a punt de sortir a exposició pública.
  • Rambla i parc dels Presidents: pràcticament finalitzats; inauguració prevista per l’11 de setembre.
  • Substitució de finestres a les escoles: gairebé finalitzada.
  • Nova Llar d’Infants (ZER Mestral): obres iniciades, crearà 13 places noves.
  • Via Verda: obres iniciades el mateix 31 de juliol.
  • Manteniment de jardins: adjudicació recent i millores visibles durant els pròxims mesos.
3. Àmbit social i festiu
  • Les Festes Majors 2025 han transcorregut amb normalitat.
  • Ja es treballa en les Festes Majors de 2026 amb comissions conjuntes.
  • Impuls al Pla Local de Joventut i a una nova associació juvenil.
4. Recursos humans i seguretat
Cobertes temporalment dues places de la brigada al segon intent del procés selectiu.
  • Candidatures nombroses a la borsa de Policia Local i a la borsa de TEI.
Precs i preguntes: transparència, seguretat i processos pendents
Els grups municipals van plantejar diverses qüestions, entre elles:
ERC-AM
  • Petició d’un informe econòmic de les Festes Majors.
  • Informació sobre el procediment d’adjudicació del bar del recinte de festes.
  • Dubtes sobre un recurs contenciós acabat amb una concilació de 40.000 €.
Junts per Camarles i Lligallos
  • Estat de les denúncies i expedients per irregularitats en pagaments a proveïdors.
  • Situació de la borsa de Policia Local i manca d’efectius.
  • Criteris sobre l’arranjament floral als difunts.
  • Seguiment de les negociacions laborals amb la Policia Local.
  • Reivindicació de transparència sobre l’antic cas Contragisa.
Respostes del govern
  • S’elaborarà l’informe de despeses de festes.
  • El procés d’adjudicació del bar va ser legal i obert.
  • La querella per irregularitats està presentada i registrada.
  • La borsa de Policia Local és complexa i continua en tramitació.
  • La negociació del conveni policial queda a l’espera de la resolució judicial pendent.
Tancament
La sessió es va tancar després de les intervencions en el torn de precs i preguntes, amb el compromís d’aportar documentació als regidors i donar continuïtat als projectes en marxa.